Σε μια κίνηση που θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα στις διαπραγματεύσεις ΗΠΑ-Ιράν, η Μόσχα δηλώνει έτοιμη να αναλάβει τη διαχείριση του ιρανικού πυρηνικού υλικού.
Η πρόταση της Rosatom
Ο επικεφαλής της ρωσικής κρατικής εταιρείας πυρηνικής ενέργειας (Rosatom), Αλεξέι Λιχατσόφ, ανακοίνωσε το Σάββατο (18.04.2026) ότι η Ρωσία είναι έτοιμη να συνδράμει στην απομάκρυνση του εμπλουτισμένου ουρανίου από το έδαφος του Ιράν.
Η δήλωση αυτή έρχεται σε μια κρίσιμη χρονική στιγμή, καθώς η ένταση στην περιοχή κλιμακώνεται. Σύμφωνα με τον Λιχατσόφ:
Η Ρωσία διαθέτει την τεχνογνωσία και τις υποδομές για την ασφαλή μεταφορά του υλικού.
Η Rosatom παρακολουθεί «στενά και λεπτομερώς» την πρόοδο των διπλωματικών επαφών μεταξύ Ουάσιγκτον και Τεχεράνης.
Διπλωματικό «παζάρι» σε εξέλιξη
Η κίνηση της Μόσχας ερμηνεύεται ως προσπάθεια εκτόνωσης της κρίσης, την ώρα που οι ΗΠΑ εντείνουν τις ναυτικές τους επιχειρήσεις. Η απομάκρυνση του εμπλουτισμένου ουρανίου αποτελεί ένα από τα βασικότερα «αγκάθια» για την επίτευξη οποιασδήποτε συμφωνίας που θα αποτρέψει μια γενικευμένη σύρραξη.

Περισσότερα Νέα Κατηγορίας...
ΗΠΑ και Ιράν υπέγραψαν συμφωνία για τον τερματισμό του πολέμου
Κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή μετά την κατάρριψη αμερικανικού Apache – Πλήγματα των ΗΠΑ στο Ιράν και ιρανική απάντηση
Παρέμβαση Τραμπ για Μέση Ανατολή: «Συμφωνήθηκε παύση εχθροπραξιών — Δεν πάνε στρατεύματα στη Βηρυτό»